مصاحبه مجله ایتالیایی با مارک اشلی

Lucky Guy

عضو جدید
Sep 30, 2009
109
19
25
35
#1
سلام

مصاحبه با مارک اشلی توسط مجله ایتالیایی Andergraund .

قبلآ تو یه تاپیک دیگه بود که منتقلش میکنم اینجا.

این مصاحبه توسط Andera Dasso انجام شده. من ترجمه شده اون به زبان انگلیسی رو هم از یه سایت دیگه گیر اوردم و براتون به فارسی ترجمه میکنم.




1. اول از همه, بیایید با سبک موسیقی شما شروع کنیم: disco fox. در ایتالیا این سبک در کل ناشناختست.آیا درسته که بگیم مدرن تاکینگ اولین پیشرو این سبک بوده؟ در مورد disco fox به نظر شما چه چیزی مهمترین تفاوت بین موسیقی disco fox سال 2008 و صدای مدرن تاکینگ است؟


مدرن تاکینگ وقتی من 13 ساله بودم, مرا خوش قریحه کرد و مدرن تاکینگ باعث شد تا من نیمه دوم زندگی ام را به این سبک اختصاص بدهم.

2. بیایید به اکنون برگردیم: Heartbreak Boulevard, آخرین آلبوم شما. مشارکت بین Systems In Blue و Modern Talking چگونه به وجود آمد؟

سیستمز این بلو صدای مرا به خوبی کشف کرد و پیشنهاد ضبط یک سینگل به من داد. "Give a little Sweet Love" دارای سبک قدیمی مدرن تاکینگ بود که با مشارکت ما به وجود آمد.

3. شما قبلآ با SIB کار کرده بودید, چه تفاوتی بین اولین تجربه و آخرین انتشارتان وجود داشت؟

آلبومی که منتشر شد, "Heartbreak Boulevard" یک ایده تازه بود اما اون نت هایی شبیه مدرن تاکینگ داشت.

4. عکس العمل مردم در آلمان نسبت به آلبوم شما چگونه بود؟

در مورد "Heartbreak Boulevard" در کل مثبت بود...اما این بیشتر نظر شخصی من است!

5. چرا این عنوان را برای آلبومتان انتخاب کردید؟ این یک عنوان غمگین است. اما من میتوانم تفاوت آشکار بین کاور آلبوم که شهر Bulevard پاریس را نشان میدهد و عناوین اشعار مشابه شما ( Heartbreak Boulevard , King of Roses , Lonley Nights in Avalon , Do You Remember و حتی Back To the Summer 97 ) ببینم.

من فکر میکنم کاور آلبوم مناسب متن آهنگها, ملودی ها و احساسات من است. پاریس شهر عشق و احساس است.

6. سینگلی برای این آلبوم وجود نداشت؟ چرا؟ من میدونم شما طرفداران وفاداری دارید که حاضر به خرید سینگل های آلبوم شما هستند... من فکر میکنم یک آلبوم خیلی خوب سزاوار یک ترویج و شاید یک تور کوچک در آلمان باشد.

انتشار سینگلها در برنامه های من بوده و شما ممکنه پیدا کنید اهنگهایی در hit-collections.

7.شاید اشتباه میکنم ولی من متاثر شدن از صدای لاتین را در این آلبوم مشاهده کردم, Operation Love برای مثال یک ماه جادویی(Magical Moon) این ساده نیست که مرجعی برای اون در disco fox پیدا کنید, آیا از بعضی انواع لاتین الهام گرفتید؟

ما میخواستیم یک آلبوم منتشر کنیم که تا حد ممکن جالب باشد, بنابرین ما بعضی از ملودی های لاتین رو هم گنجوندیم.

۸. شما یک آهنگ به Maryli Monore اهدا کردید, چرا؟ ایا او برای شما یک نماد بود؟

من او را خیلی دوست دارم و او رو ستایش میکنم, دلیل این که چرا آهنگی رو برای این شخص خیالی ساختیم این بود که در این آهنگ برای من زنده میشد.

۹. در این آلبوم آهنگی شاد با لحنی هیجان انگیز مثل Gimme Gimme Money وجود دارد, اما اون در مورد مطلب دشواری حرف نمیزنهاین اهنگ درمورد دختری صحبت میکنه که برای پول خود فروشی میکنه, چرا شما انتخاب کردید که درمورد این حرف بزنید؟

من این آهنگ رو انتخاب کردم چون اتفاقی مشابه این در زندگی شخصی من رخ داده بود.

۱۰. در این البوم من ۲ بالاد مهم رو مشاهده کردم King of Roses و Sinderella's Heart که در ابتدای اونها شما بهترین صدای خودتون رو به نمایش میگزارید, فکر میکنید روزی تغییر سبک بدید برای یک آلبوم و یک آلبوم ملایم منتشر کنید مثل البوم Song For Ever توماس اندرس؟

به نظر من بالاد ها مثل یک رویا شیرین هستند, به خاطر یک حقیقت که من میتونم تمام احساساتم رو در اونها بیان کنم. من تنها بالاد نخواهم ساخت.

۱۱. میتونید به من بگید کدوم اهنگ در این البوم مورد علاقه شما بوده و کدوم اهنگ شما رو به یاد احساسات و زندگی شخصی میندازه؟

" Marylin's Dream" , "Gimme Gimme Money" و "Sinderela's Heart" متعلق به اهنگهای مورد علاقه من هستند. در ذهن من من تصور میکنم این اهنگها بیشتر به من متصل هستند.

۱۲. یک سوال خیلی سخت: شما چندین البوم و سینگل در ۱۰ سال اخیر منتشر کرده اید: ۴ البوم استودیویی, ۲ البوم بهترینها , یک مینی البوم و چندین سی دی. امسال چه انتظاری از شما میتوانیم داشته باشیم؟

من حرفه ام رو ادامه میدم, خوانندگی به این سبک اما البوم اخیر Heartbreak Boulevard بزرگترین رویای من در دوره زندگیم بود.

۱۳. این البوم در ایتالیا به عنوان تولد دوباره مدرن تاکینگ نقد شد با صدای شما که شباهت زیادی به صدای اندرس دارد و مشارکت شما با SIB و همخوانیهایتان به سبک تاریخی MT با این سبک موسیقی. یکی میرسه و میگه شما صدای جدید مدرن تاکینگ هستید. شما با SIB اجرای زنده داشتید, ایا ما میتوانیم به امیختن دو پروژه با هم باشیم؟ ایا شما در اینده خواننده SIB خواهید بود؟ یا فقط (مثل چیزی که من فکر میکنم) یک اشتراک در این البوم داشتید و هر دو پروژه راه خود را میرود؟

Heartbreak Boulevard و Systems In Blue هر دو رویاهای من بودند و من موفق شدم این رویاها رو به حقیقت تبدیل کنم. ببخشید من نمیتونم الان بگم که ایا دوباره با SIB میخونم یا نه؟

۱۴. من عملکرد شما با SIB را در سال ۲۰۰۸ برای شب فن کلاب شما دیدم, و اون واقعآ یک عملکرد عالی بود. ایا شما به این فکر کرده اید که با یکدیگر یک تور راه اندازی کنید؟ در ایتالیا ۳ هنرمند مختلف که در زندگی شخصی رفیق بودند یک تور سال پیش راه اندازی کردند که موفق بود, من مطمئنم که برای شما و SIB بر روی صحنه هم مشابه خواهد بود. یا اینکه ما میتونیم به زودی ببینیم شما رو روی صحنه بدون SIB؟

من نمیخواهم با SIB بر روی صحنه باشم, من به راه دیگری میروم.




۱۵. بیایید برای مدتی راجع به داستان شما حرف بزنیم: صدای شما به طرز قوی با مدرن تاکینگ پیوند دارد, شما یک سینگل با عنوان The Fanse Of Modern Talking منتشر کردید, اما هنرمندان دیگر هم از شما برای ساختن اهنگ الهام گرفتند؟

ما میخواستیم از مدرن تاکینگ (دیتر بوهلن و توماس اندرس) تشکر کنیم با اهنگ "The Fanse Of Modern Talking" چرا که انها اهنگهای شگفت انگیزی را به این دنیا ارائه دادند.

۱۶. اگر شما میتوانستید یک disco fox افسانه ای دیگر را انتخاب کنید مثل SIB که با ان کار کنید, کدام را انتخاب میکنید؟

من میخواهم با تهیه کننده های متفاوتی همکاری کنم, که شاخه ای از disco fox تولید میکنند, اما حالا من به یقین نمیدونم چه کسی میتواند در این افرینندگی شرکت کند. منتظر برنا مه ای هستم که رمیکس های جدیدی تولید کنیم.

۱۷. برای شما این چیز خوب یا بدی هست که صدایی مشابه اندرس دارید؟ این اتفاق میتونه بعضی وقتها خوب یا حتی بد باشه. ( چون امکان اشتباه گرفتن صدای شما هست) من مایلم طرز فکرتون راجع به این رو بدونم.

راستش من مشکلی با این موضوع ندارم, اگه یک بار مردم صدای من رو با توماس اندرس اشتباه بگیرند.

۱۸. سال ۲۰۰۸ یک سال رویایی برای disco fox بود با انتشار سه البوم توسط ۳ پیرو این سبک : شما, SIB و Bad Boys Blue. چطور میتونید توضیح بدید موفقیت ابن نوع موسیقی رو در قرن ۲۱؟ رویداد زیباییست که شوق پسران و دختران زیر ۳۰ سالی را ببینیم ( که در دورهMT زندگی نکرده اند) و عاشق این سبک موسیقی هستند...

سبک موسیقی Dance Disco Fox هرگز نمیمیرد و بیشتر دوست داشته خواهد شد.

۱۹. در مطالعه وبسایتهایی که داشتم شما با عنوان "the king of disco fox" خطاب شده بودید. ایا این عنوان یا انتظاراتی که از شما و البومهایتان میرود شما را حین خلق اثارتان تحت فشار قرار میدهد؟

من برای Dance Disco Fox زندگی میکنم و این سبک را حفظ خواهم کرد, تهیه و ضبط موسیقی به زبان انگلیسی, چون مدرن تاکینگ زیاد دوام نیاورد تا مثل گذشته آهنگهایی به این سبک بسازد.

ترجمه: مجید

منبع: مجله Andergraund


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
لایک ها: Iran 4 Modern Talking

منعم

مدیر سابق
Jul 17, 2009
343
106
51
36
تهران
#2
برادر، واقعا مصاحبه جالبی بود!
شباهت این مصاحبه رو با پست و تحلیلی که در مورد مارک اشلی گذاشته بودم، به وضوح میتونید حس کنید! مارک واقعا در مورد آهنگهاش با من هم عقیده ست، حتی خبرنگار هم به اون مواردی که من در تحلیلم گفته بودم اشاره کرد!!
خیلی جالب بود مرسی thanks
Gooool Gooool Gooool
 

Iran 4 Modern Talking

عضو کادر مدیریت
Jun 2, 2009
3,229
3,887
199
کرج
iran4moderntalking.ir
طرفدار
Dieter Bohlen
آلبوم مورد علاقه
1999-Alone
#3
مرسی ، علی بود. eyval

فکر کنم وقت زیادی براش صرف کردی. ایول. خوب هم ترجمه شده.....
نمی دونم سبک مدرن تاکینگ به ابن محبوبی چرا اینطوری اینقدر زود فراموش شد. سبک دوست داشتنی بودش . :Gh.aalb:

به نظر من مارک سعی می کنه که آهنگ هاش مثل مدرن باشه ولی خیلی مونده تا بتونه یه آلبوم تمام شبیه کارهای مدرن تاکینگ بده بیرون. تو آلبوم هاش چند تا تراک فقط آدمو یاد مدرن میندازه .

اگه با دیتر مستقیم کار می کرد شاید موفق تر بود.

هیچ پروزه ای به محبوبیت :Gh.aalb: CC Ctch :Gh.aalb: نبود .
 

منعم

مدیر سابق
Jul 17, 2009
343
106
51
36
تهران
#4
ولی محمد جان من بعید میدونم اگر هم دیتر راضی میشد با مارک اشلی کار کنه، آهنگای زیادی به سبک مدرن (تو مایه های همین آلبوم heartbreak boulevard) براش میساخت!
چون دیتر به سبکها و آهنگای جدید اعتقاد داره و از تکرار زیاد خوشش نمیاد.
اگه نظر شخصی منو بخوای به نظرم بهترین آهنگساز برای مارک اشلی همین Systems in blue و در درجه بعد Luis Rodriguez هستش. البته اینا در صورتیه که بخواهیم یه مدرن تاکینگ جدید خلق بشه! ولی اگه غیر از این باشه، کی از دیتر بهتر؟! :Dit.er:
chekerim
 

Lucky Guy

عضو جدید
Sep 30, 2009
109
19
25
35
#5
هیچ چی مدرن نمیشه!!

تو این دنیا توماس و دیتر با هر کی غیر از همدیگه کار کنن بدرد نمیخوره! اینو واقعآ میگم!

توماس و دیتر فقط برای هم ساخته شدن!
 

منعم

مدیر سابق
Jul 17, 2009
343
106
51
36
تهران
#6
Lucky Guy گفت:
هیچ چی مدرن نمیشه!!

تو این دنیا توماس و دیتر با هر کی غیر از همدیگه کار کنن بدرد نمیخوره! اینو واقعآ میگم!

توماس و دیتر فقط برای هم ساخته شدن!
کاملا باهات موافقم. یعنی همه طرفدارای واقعی MT باهات موافقند...:Gh.aalb: