امروز برابر است با :19 مه, 2024

مصاحبه توماس آندرس،امید و فرهاد زند پیرامون آهنگ we are one

 

 


بالاخره رویاها به حقیقت پیوست ;

بعد از موفقیت مهرزاد مرعشی برای نزدیک شدن به بنیانگذار گروه افسانه ای مدرن تاکینگ ، دیتر بوهلن و مدتی بعد آهنگ سازی یک ایرانی به نام فرهاد زند برای توماس آندرس ، این سریال در اینجا ختم نشده و حالا خواننده ایرانی معروف  به نام “امید” ( امید سلطانی ) قرار شده با صدای مدرن تاکینگ آهنگ اجرا کند .

مصاحبه زیر که احتمالا کمپانی King record آن را تهیه کرده است ، گپی صمیمی و زیبا با خواننده مدرن تاکینگ ، فرهاد زند و امید این خواننده معروف ایرانی است .

گمانه زنی ها و برداشت های شخصی ما اینگونه میرود که توماس آندرس در آهنگ پیش رو چند خطی به زبان شیرین و کهن پارسی بخواند تا برگ زرینی بر قدرت طرفداران ایرانی این گروه همیشه جاویدان شود.

صحبت های این افراد در مصاحبه :

– فرهاد زند :

دوستان عزیز فرهاد زند هستم ، اینجا در مالما ( Malema محلی در سوئد ) هستیم با دو  هنرمند محترم و دوست داشتنی که خودم شخصا آنها را به عنوان دوست میشناسم.

آقای توماس آندرس از مدرن تاکینگ  و امید عزیز خودمان .

همیشه دوست داشتم یک هنرمند ایرانی با یک هنرمند اینترنشنال ( خارجی، بین المللی ) کار بکند و کاری طبیعی و دلنشین باشد . دوست داشتم همکاری باشد نه یک کار بیزینسی . خیلی صبر کردم این اتفاق بیفتد ، خیلی دنبال آرتیست های خوب گشتم که بتواند این کار را انجام بدهد ، چون اولین کار من بوده که همکاری با یک هنرمند ایران و خارجی است .

امید جان را از قبل میشناختم و با هم همکاری کرده بودیم ، در تلویزیون و خیلی ها دیدند .
توماس هم دو سال است که با او کار میکنم ، در آخرین آلبوم او ( Two 2011  ) و چند همکاری دیگر .

توی دل خودم میگفتم چقدر خوب بود این دو با هم یک آهنگ میخواندند ، هر دو “جنتل من” هستند ، چهرشون به هم میخورد ، شخصیتشون با هم یکیست . به هیچ کدامشان نگفتم ، فقط به توماس گفتم : دوست داری با یک خواننده ایرانی کار کنی ؟ گفت چه طور؟ گفتم تو توی ایران خیلی طرفدار داری و اینها توی این ۳۰ سال هیچوقت شانس نداشتند  تو را ببینند ، چی میشد خودت را به این فن ها و طرفدارا ها نزدیکتر کنی که تو را میشناسند ، آهنگ هایت را میدانند . گفت چه کار میتوانم بکنم ؟ گفتم تو میتوانی با یک خواننده بزرگ ایرانی همکاری کنی که یادآوری بشه شما از کجا آمدی ، چه کارا کردی؟ و این راه خیلی سریعتریه برای موفق شدن . تنها کسی که فکر میکنم آقای امید است .
گفتم من برای شما یک نمونه میفرستم و صدای ایشان را گوش بده ، اگر دوست دارید همکاری کنید فکر کنم ایشون (امید) مایل باشند این کار را انجام بدهند .

نمونه را فرساتادم و ده دقیقه بعد توماس زنگ زد ، گفت Yes  ! گفتم Yes چی؟ گفتم میخواهم کار انجام بدهم ، فقط یک شرط که باید آهنگ خوب باشد .
زنگ زدم به امید جان ، گفتم چند تا آرتیست میخواهند با شما کار کنند ، ته دلم میگم کدام را من میخواهم اما شما انتخاب کن کدام را دوست داری ، گفت مدرن تاکینگ !
گفتم چرا؟ گفتم به خاطر اینکه آهنگهایشان را میشناسم، همانطور که مردم آهنگ های من را گوش میدند ، آهنگ های توماس هم میشناسند .
یک ماه بیشتر طول نکشید ، یک آهنگ فرستادم (به امید ) که مایل نبودند ، آهنگ دوم را فرستادم امید سریع زنگ زد گفت: فرهاد زدی تو خال !
آن را به توماس هم فرستادم او هم گفت خیلی خوب بود.

– امید سلطانی :

اول اجازه بدید سلام کنم به همه دوستان عزیزم در هرکجای دنیا که هستید، ما را میبینید و میشنوید .

دلیل آمدن من به کشور سوئد و در شهر زیبای مالمو که همان شهر محل سکونت آقای فرهاد زند و آقای Alec cartio ( همان علیرضا صباحی – کارگردان معروف موزیک ویدیو ) است .

این ضبط یکی از کارهای مهم زندگی من است که شاید در این مدت ۲۱ سال که کار هنری میکنم ، امروز واقعا برایم روز خیلی مخصوصی است ، چون با یکی از بزرگترین خواننده های دنیا که برایم مانند یک بت است دارم همکاری میکنم .

در زمان نوجوانی خودم ، با صدای این مرد ( توماس آندرس ) واقعا زندگی کردم و بزرگ شدم .
فکر میکنم میلیون ها میلیون مردم دنیا با این صدا زندگی کردند، او هم کسی نیست جز مدرن تاکینگ .
حقیقتش یکم هیجان زده بودم ، همش فکر میکردم اگر توماس را بار اول ببینم چه کار باید بکنم. به خاطر اینکه با آهنگ های مدرن تاکینگ بزرگ شدیم ، همیشه شمال که میرفتیم با بچه ها مینشستیم توی ماشین و آهنگ Cheri Cheri Lady گوش میدادیم ، Brother louie ، You’re My Heart, You’re My Soul ، و و … با این ها زندگی میکردیم .

وقتی فرهاد گفت که امید دوست داری با توماس بخوانی ، گفتم بله این برایم افتخاره .
در حقیقت هدفم این بود که این موزیک ایرانی باید تا جایی که امکان دارد خودشو معرفی کنه در دنیا .
واقعا از فرهاد تشکر میکنم که این راه را برای من باز کرد .

– توماس آندرس :

سال ۱۹۸۴ بود و با همکارم در استودیو بودم و به زبان آلمانی میخواندم . او به من گفت که یک آهنگ نوشتم به اسم You’re My Heart, You’re My Soul . اگر دوست داری میتوانی بخوانیش ، من گفتم چرا که نه من عاشق خواندنم. و ما این آهنگ را در ماه اکتوبر ضبط کردیم  و بیرون دادیم . شرکت ضبط از ما خواست که یک گروه دو نفره باشیم و نه به اسم توماس آندرس . فکر کردیم نام گروه را چی بگذاریم و به نتیجه رسیدیم “مدرن تاکینگ ” .

مدرن تاکینگ از یک زمان خاصی آمد . از دهه هشتاد و تا به امروز ، دهه هشتاد زمان خاص برای خیلی از آدم ها به حساب میاد . مدرن تاکینگ خیلی بزرگ شد و بیش از ۱۳۰ میلیون آلبوم فروخت . و خیلی ها در دنیا آهنگ های ما را میشناسند .

در صحبت هایم با فرهاد زند با امید آشنا شدم ، او شخصیت خوبی داشت . در مورد موزیک صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم با هم بخوانیم. و به یک آهنگ احتیاج داریم و این قسمت بعد بود که یک آهنگ پیدا کنیم و حالا میخواهیم با هم بخوانیم .

اسم آهنگ We are one است . امید و من نقش بازی نمیکنیم ما این آهنگ را میخوانیم و این پیغام ما است به دنیا . خیلی آدم ها و فرهنگ های مختلف در این ویدیو خواهند بود ، چون که ما یکی هستیم و از این ساده تر نمیتوان گفت . ما یکی هستیم از این بیشتر چه میتوان گفت . ما یکی هستیم و در یک دنیا زندگی میکنیم . وقتی به تیم تهیه کننده و آهنگ ساز حس خوبی داری  و او با من همفکره و میخواد آهنگ را به بهترین نحو نشان بدهد این برای من خیلی مهمه .

– امید سلطانی:

جالب اینجاست همین الان قسمت فارسی را که توماس خواند جدا لذت بردم . یعنی وقتی داشتیم با هم تمرین میکردیم شاید بیشتر از ۴-۵ متن بیشتر نکشید که خیلی قشنگ با لهجه فارسی خواند و خیلی لذت بردم .

-توماس آندرس :

یکی از استعدادهای من این است که گوش قوی دارم و میتوانم یک صدایی را که میشنوم تکرار کنم.
من به صدای ضبط شده امید گوش میکردم و سعی میکردم همان نت ها را تکرار کنم ، ولی این یک قسمت کاره ، قسمت بعد اینه که بدانم چی میخوانم ، لازم بود برایم ترجمه کنند .

امید خیلی با شخصیت و با کلاسه ، او حس موزیک بالایی دارد ، وقتی ضبط میکردم میدیدم که خیلی با احساس دقت میکند و این خیلی مهم است .

برای اینکه خیلی ها میتوانند بخوانند ، ولی برای موفق شدن آدم باید حس کند چی میخواند و آن احساس را بتواند روی صحنه نشان بدهد ، و هر شب این احساس را به مردم بدهد ، که شب مخصوصیه، و این خودش یک استعداده و امید در این مورد خیلی حساسه .

– فرهاد زند :

توماس یک فرهنگ دیگست . ولی خیلی چیزهایش مانند ما است ، خیلی خاکیه ، فکر نمیکنید این آقا ۱۵۰ میلیون آلبوم فروخته ، بزرگترین آهنگ هارا فروخته ، استودیوم ۳۰۰۰۰ نفری پر کرده .

وقتی میبینیمش به قول خودمان نه غیافه میگیره نه چیزی ، انرژی مثبته . اهل کاره ، تنبل نیست ، خیلی ها وقتی موفق میشوند تنبل میشند . بعد سالها میگم این کارو بکن میگه ok  ، میگم باید تا ۱۲ شب کار کنیم میگه ok  ، این برای من خیلی خوبه که آدم توی این سالها به حرفه اش احترام بگذاره و جدی بگیره ، موفقیتش نگذاره که خودش را از دست بدهد .

صدایش ( توماس ) را دوست دارم ، انسان صدایش را میشناسد و این شناسنامه صدا را همه کس ندارد . خواننده خوب زیاد داریم ولی خیلی شبیه هم هستند . ولی کسانی مانند آقای امید و آقای توماس را میتوانم تشخیص بدهم و بگویم این ها هستند .

– امید سلطانی :

یکی از انگیزه های ضبط این ترانه و ویدیو صرفا به این خاطر بود که غیر از اینکه یک کار مشترک دو نفره کرده باشیم ، روی صحنه این سناریو زیبایی که فرهاد نوشته را اجرا کنیم که انشا ال… به وقتش درباره آن هم صحبت میکنیم.

مصلما این تیم بزرگ پشت سرم که یک تیم واقعا ورزیده است چشمشان به شما خواهد بود.

– فرهاد زند :

دوستان زیادی دارم که موفق هستند و احترامشان رو صد درصد دارم . از هرکس که سوال کردم، اما تنها کسی که واقعا آمد و دنبال کار را گرفت و استقبال کرد امید جان بود . خیلی ها گفتند و فقط منتظر شدند ما یک کاری را انجام بدهیم ، امید تنها کسی بود که واقعا دنبال کار بود . توی این سه ماه من را رو سفید کرد جلوی توماس .

-توماس آندرس:

نام آهنگ we are one است . شعر درباره این است که ما با هم در یک کره زمین زندگی میکنیم و فرقی نمیکند از کدام کشور یا فرهنگی آمدیم ، و ما با همدیگر میتوانیم قوی باشیم و این میتواند مثال خوبی باشد که میتواند نشان دهد همه چی ممکن است .
در حقیقت موزیک زبان دنیا است . و اگر آدم به موزیک علاقه داشته باشد به دنیا هم علاقه مند است و میتواند با یکدیگر ارتباط برقرار کند .

– امید سلطانی :

حداقل مدت ۱۲ سال است که با یکی از کارگردانان خیلی خوب و جوان به نام Alec cartio کار میکنم .
Alec ویدیو را در چند کشور گرفت صرفا به این خاطر که بتواند از فرهنگ ها و شکل های مختلف را توی این ویدیو جا بدهد ، برای اینکه این داستان برای تمام مردمان دنیا نوشته شده .
یکی از شعرای خوب کشورمان، کسی که تا به الان برای من چندین ترانه زیبا نوشته ، همه یکی از یکی موفق تر ، خانوم مینا جلالی است . جا دارد از استاد جلالی تشکر کنم .
از عارف باباشکویی تشکر میکنم که در ویدیو ویالون زد .
واقعا یک تیم بزرگ ، همه باهم دست به دست هم دادیم ، چون اسم آهنگ هست همه با همه .

– فرهاد زند :

هنر با عشق مردم رشد میکند ، و اگر مردم عشقشان را به هنرمند نشان ندهند هنر هم کم کم میمیرد .
به نظرم دنیای بدون موزیک دنیای ساکتیه ، و خیلی خسته کننده .
دوست دارم موزیک ما بلند تر از موزیک های دیگر در دنیا باشد ، چون که خانواده اش را داریم ، استعدادهایش را هم داریم ، بهترین آهنگ سازها را داریم . فقط با هم وحدت نداریم .

-امید سللطانی :

خوشحالم که همچین فرصتی دست داد برای من که بتوانم این کار زیبا را انجام بدهم و سالیان سال منتظر همچین فرصتی بودم .
بهتون قول میدم ان شاال… اگر این کار بیاد و مورد حمایت قرار بگیرد ، همین راه را ادامه خواهم داد و با خواننده های بزرگ کشورهای دیگر همکاری خواهم کرد و فقط تنها هدفم این است که نماینده خوب، درست و صالحی باشم برای موسیقی کشورم ایران ، و نماینده خوبی باشم برای تمام پارسی زبانان دنیا.

میتوانید به صورت اختصاصی ویدیو این مصاحبه را را از شبکه ما دیدن و یا دریافت نمایید :


منبع :

  • www.radiojavan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *