کارگردانان پشت پرده مدرن تاکینگ ، قسمت چهارم : Axel Breitung

Iran 4 Modern Talking

سرباز!
عضو کادر مدیریت
Jun 2, 2009
3,184
3,809
199
کرج
iran4moderntalking.ir
طرفدار
Dieter Bohlen
آلبوم مورد علاقه
1999-Alone
#1
کارگردانان پشت پرده مدرن تاکینگ ، قسمت چهارم : Axel Breitung


  • کارگردانان پشت پرده مدرن تاکینگ حاصل تحقیق و جستجو 4 سال حضور بنده در دنیای مجازیست...
  • با توجه به شرایط خاص سبک پاپ ، در دنیای موسیقی گونه ای پدید آمده که در خلق یک اثر خالق های آن "عموما" مطرح نیستند.
  • مدرن تاکینگ نیز از این حیث کاملا چنین شرایطی را دارد. جدا از خواننده های مدرن تاکینگ ( توماس – دیتر ) افراد گوناگونی شبانه روز فعالیت داشتند ... نت نوشتند و ترکیب چینی کردند ... اما هیچگاه به خاطر این موضوع مطرح نشدند.
  • کارگردانان پشت پرده مدرن تاکینگ گامیست کوتاه اما موثر در جهت شناخت هرچه بیشتر شما از افراد پشت پرده این گروه جهانی.
قسمت چهارم : Axel Breitung


Axel Breitung متولد 21 آگوست سال 1957 میلادی در یکی از شهر های کوچک آلمان واقع در غرب ایالت نوردراین وستفالن است.

وی یک تولید کننده موسیقی آلمانی است.

بسیار سخت و بسیار آسان است که از او مطلب نوشت ، سخت برای تعدد فعالیت ها و آسان به لطافت آهنگ های ساخته شده او.

درست سال 1974 بود که اکسل اولین گروه خود را تشکیل داد، در چهار سال بعد یعنی 1978 او به کار DJ پرداخت.



ورود حرفه ای به عرصه موسیقی


به صورت حرفه ای او را از سال 1982 در گروه دایره خاموش یا همان Silent Circle می توان دید. بی شگ او مغز این گروه قدیمی و محبوب بوده.


گروه Silent Circle
در همان سال 1982 قبل از شکل گیری مدرن تاکینگ و قبل از همکاری دیتر و توماس ، برای توماس آندرس جوان آهنگ آلمانی Ich will nicht dein leben را به کمک همان دست اندرکاران Silent Circle ساخت.


به صورت مخصوص در سبک یورودنس فعالیت کرده و نمومه بارز این فعالیت را می توان از اثر های او برای DJ Bobo یافت. اولین آلبوم دی جی بوبو Dance With Me نام داشت که با تلاش بیش از 200 ساعت کار اکسل بود که در پاییز 1993 منتشر شد و اولین موفقیت بین المللی را برای آن ها رقم زد.

Boboبا آهنگ های ساخته و تهیه شده او توانست در سال های 1994 جزو معروفترین خواننده های اروپایی شود ، حتی هنوز او در میان کشور های آلمانی زبان بسیار مطرح است.

دوباره همکاری وی با توماس آندرس درست 15 سال بعد در یکی از پروژه های رقص انفرادی توماس به نام Chain Reaction در سال 1997 شکل گرفت و با یکدیگر آلبومی را منتشر نمودند.


Breitung فراتر از Bohlen ؟

اکسل را می توان جزو موفقترین تولید کننده های آلمان دانست، و حتی فراتر ؟ از شخصی به نام دیتر بوهلن. اگر چه حدود سه سال از دیتر بوهلن کوچکتر است اما از نظر کار موسیقی فاصه ای مابینشان وجود ندارد.

او بیش از 750 گروه و یا خواننده را کارگردانی کرده و با اندکی تردید میتوان گفت هر آنچه دیتر ساخته اکسل هم ساخته است. به نام های زیر دقت کنید:

Bryan Adams ، DJ Ötzi ، Ricky Martin ، Mr. President ، t.a.t.u ،Lou Bega ، Village People ، La Bouche، N NSync ، Backstreet Boys ، Millane Fernandez ، Ace Of Base ، او در تمام این پروژه ها و گروه ها به نوعی نقش داشته است.

سوای کار هنری او دوره آموزش عالی صنعتی را دارد و متخصص در فلزات و ساخت و ساز است اما موسیقی سراسر زندگیش را فرا گرفته و به معنای واقعی کلمه در استودیو ضبط خود زندگی می کند.


اکسل و بوبو در کنار پروفسور دکتر Lutz Neugebauer رئیس موسسه موسیقی درمانی دانشگاه Witten/Herdecke آلمان
برایتینگ در سبکی نظیر هارد راک هم موسیقی نوشت اما باید باور داشت که خلاقیت او همیشه در سبک پاپ است.

خصوصیت کار پنهانی بدون معروفیت اکسل هم مانند سایر کارگردانان پشت پرده مدرن تاکینگ یک ویژگی محوری است. پس از فعالیت اولین گروهی که در آن حضور داشت یعنی Silent Circle بعد سال ها روشن شد قبلا و تا سال 1982 وی بیش از 150 آهنگ برای گروه ها و خواننده های گوناگون نوشته است! اما تا آن سال برای خیلی ها هنوز فردی نا شناخته بود.

وظایف

وظایف اکسل برایتینگ در آلبوم های رسمی مدرن تاکینگ :

  • در آلبوم America سال 2001 دستیار تهیه آهنگ های Win The Race و Last Exit To Brooklyn و SMS To My Heart و Witchqueen Of Eldorado بوده. همچنین وظیفه ارنج- Arrange و چیدمان همین چهار آهنگ را به عهده داشت.
  • در آلبوم Victory سال 2002 دستیار و تهیه و ارنج آهنگ های Ready For The Victory و When The Sky Rained Fire و 10Seconds To Countdown را به عهده گرفت.
دو سینگل پیروزی مدرن تاکینگ با کمک دستان توانمند اکسل ساخته شد . Win The Race را منحصرا برای مسابقات سال فرمول 1 ( Formula One ) آلمان تهیه کردند. این ترانه از جمله دسته ترانه هایی از گروه است که به آن ظلم بزرگی شد و در کمال تعجب اصلا از آن حمایت نشد. اما با سفت و سختی این آهنگ یک چهارم از کل سال 2001 (حدود 91 روز ) را در چارت موزیک آلمان حضور داشت.

آهنگ Ready For The Victory هم مانند Win The Race در مسابقات فرمول 1 در پوشش های خبری و برنامه های کانال RTL مورد استفاده قرار می گرفت.

از دیگر آهنگ های مهم Witchqueen Of Eldorado را میتوان نام برد . گرچه این آهنگ سینگل آلبوم America نبود اما در یک برهه زمانی در کشور هایی مانند شیلی ، پرو ، برزیل و حتی ژاپن در حال معروفیت بود. این آهنگ که برگرفته از یک افسانه جادویی در محلی به نام Eldorado واقع در آفریقای جنوبی بود متاسفانه باز هم توسط خود گروه در اجراهای مختلف حمایت نشد. آهنگی که می توانست جزو پرفروش و محبوب ترین آهنگ های زمانه شود .

سبک آهنگ های وی معمولا تند و ریتمی سریع دارد و این ویژگی رو می توان در همین دو آهنگ Win the race و Ready for the victory به راحتی دید.

H.P. Baxxter خواننده گروه Scooter در یکی از مصاحبه های خود درباره برخی ترانه های مدرن تاکینگ می گوید این آهنگ ها فوق العاده ریتمی تند و جذاب دارند. شاید به خاطر همین روند تند مورد علاقه H.P. Baxxter بود که در CD اصلی منتشر شده سینگل Win The Race رمیکسی به نام Scooter Remix وجود داشت.

روند کاری

به طور کلی Axel Breitung بر خلاف دیگر همکاران دیتر ، از طریق توماس آندرس وارد همکاری با او شده است.

در سال 2003 به همراه تهیه کنندگان دیگری انجمن تولید کنندگان موسیقی آلمان MPAG را تشکیل دادند.

بعد از اتمام پرژوه مدرن تاکینگ او در اولین آلبوم انفرادی توماس به نام This Time سال 2004 یکی از بهترین ترانه های تکی توماس را به نام Night To Remember خلق کرد .

از دیگر پروژه های او می توان موارد زیر را یاد کرد:

Ajaqa ، G. G. Anderson ، Antonia feat.Sandra ، Australian Idol ، Just Friends ، Magic Affair ،John The Whistler ، Gabi Decker ، Milk & Sugar ، Marky Mark ، Gute Zeiten ، Melanie ThorntonKim Wilde ، Joy Peters ، Michael Bedford و ده ها گروه دیگر .

نگاهی کوتاه به افتخارات

از آهنگ های تولید شده او بیش از 100 تک آهنگ در چارت حضور داشته و بیش از 69 دیسک طلا و پلاتین به یادگار مانده است. تا به الان حدود 700 اثر او بیش از 200 میلیون ( به همراه کار های رمیکس و تلفیقی) نسخه به فروش رفته .


از دیگر افتخارات او می توان موارد زیر را یاد آوری نمود :

- حضور 58 تا از سینگل هایش در چارت های رسمی فروش.
- حضور 41 آلبوم از کارهای او در چارت های رسمی فروش .
- انتشار بیش از 500 اثر تلفیقی و رمیکس.- قرار گرفتن بیش از 300 تک آهنگ یا آلبوم تلفیقی در چارت.
- کار با بیش از 100 هنرمند ثابت در چارت موسیقی.- برنده جایزه Echo Award سال 2002 (بهترین تولید کننده ملی آلمان ) .
- و … که تمامی این افتخارات خود مهر تاییدی بر کیفیت و حد بالای مهارت و تجربه افراد به کار برده شده در گروهی نظیر مدرن تاکینگ است.

از آخرین کارهای او می توان به همکاری در آلبوم Fantasy 2010 برای Dj Bobo اشاره کرد.


DJ Bobo ( نفر وسط ) و Axel Breitung (نفر دوم از سمت چپ ) برای شروع آلبوم جدید در سال 2010

در حال حاضر او موسس و مهندس شرکت بزرگ Bishop Audio Production GmbH در آلمان است و چند سالی از تاسیس سایت که درباره خرید و فروش وسایل صمعی بصری ، طراحی سایت و … بازگشایی کرده می گذرد.


منابع :
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
لایک ها: NORA

Brother louie

عضو خودمونی
Apr 12, 2010
268
36
25
In The Garden Of Venus
#2
ممنون :Gooool:


در يك نگاه كلي به كارنامه ي "اكسل" شايد به نظر برسه كه اين بابا چقدر موفق بوده
فروش 200 ميليون نسخه و همكاري با بزرگاني مثل برايان آدامز و ريكي مارتين و . . . .

ولي به نظر من اينطور نيست
اكسل در اكثر پروژه هاش فقط يك دستيار بوده ، مثل همون ترانه هايي از مدرن تاكينگ كه گفتيد !

ساخت و تهيه رو ديتر انجام ميداده ، اين يعني 90 درصد كار توسط ديتر انجام شده حالا بيان و اين آقا رو در فروش دو تا از مطرح ترين آلبوم هاي مدرن تاكينگ "آمريكا" و "پيروزي" سهيم بدونن چون اين آقا دو از سينگل ها رو ارنج كرده !

فكر كنم توي رزومه اين آقا خيلي سخت بشه آلبومي رو پيدا كرد كه به تنهايي تهيه كرده باشه .هميني كه اون فقط توي چندين ترانه ي مدرن تاكينگ دستيار تهيه بوده حاكي از اينه كه اون خيلي از افرادي مثه ديتر عقب تره !

البته ناگفته نمونه تهيه و ضبط ترانه هاي كلاني مثل "Win The Race" به حتم دربرگيرنده ي چند ده نفر دست اندر كار هستش كه چنين اثر نابي رو تحول جامعه موسيقي ميدن . ترانه هاي مدرن تاكينگ روانشناسانه ساخته شده كه اين به تنهايي از عهده ي شخص خاص ديتر خارجه شايد همين دستياران قوي و بزرگ يكي از دلايلي باشه كه ديتر ديگه كمتر ميتونه ترانه هاي نابي مثل سالهاي پيش بسازه .
:Gooool:
 

Maryam_Love_M.T

عضو جدید
Mar 20, 2011
26
2
12
26
In Shaire
#4
مرسی که این اطلاعات رو راجع به مدرن تاکینگ محبوبمون :Gh.aalb: :Modern.Talking: :Gh.aalb: در اختیار ما می گذارید. :Thanks:
خوندن این مطلب واقعا واسم جالب بود.
هر چند که من همیشه بزرگی و موفقیت مدرن رو ببشتر از هر چیز ناشی از هنرمندی و توانایی های فوق العاده و استثنایی خود دو شخص :Tho.mas: توماس و دیتر :Dit.er: میدونم ولی قطعا همکاری با چنین افراد حرفه ای هم تاثیر خودش رو داشته. :Yes:
 

Iran 4 Modern Talking

سرباز!
عضو کادر مدیریت
Jun 2, 2009
3,184
3,809
199
کرج
iran4moderntalking.ir
طرفدار
Dieter Bohlen
آلبوم مورد علاقه
1999-Alone
#5
Brother louie گفت:
...
ولي به نظر من اينطور نيست
اكسل در اكثر پروژه هاش فقط يك دستيار بوده ، مثل همون ترانه هايي از مدرن تاكينگ كه گفتيد !
ساخت و تهيه رو ديتر انجام ميداده ، اين يعني 90 درصد كار توسط ديتر انجام شده
حالا بيان و اين آقا رو در فروش دو تا از مطرح ترين آلبوم هاي مدرن تاكينگ "آمريكا" و "پيروزي" سهيم بدونن چون اين آقا دو از سينگل ها رو ارنج كرده !
:Shayad:




Axel Breitung​

موسیقی یه کار کاملا گروهیه ، و در گروه هرکی کوچیکترین کار رو هم کنه توی سرانجام کار شریکه. اما بالاخره هرکسی سهمی داره که هر نفر سهمش با یکی دیگه متفاوته.

تو ساخت آهنگ هرکس وظیفه ای رو داره. یه نفر بودجه کا رو میپردازه یکی دیگه کارگردانی میکنه یکی هم دستیار میشه. Axel Breitung هم وظیفش دستیار تهیه بوده نه تهیه کننده.

مهم اینه توی همون دستیاری هم بتونی کارت رو درست انجام بدی. البته توی ساخت آهنگ های بزرگ و پیچیده دستیار تهیه بودن وظیفه کوچیکی نیست و هفت آهنگ مدرن تاکینگ رو دستیار تهیه بوده و سه آهنگ رو تنظیم و ارنج کرده که انصافا این آهنگ ها جزو بهترین و بی نقض ترین آهنگ های گروه به شمار میان.


Brother louie گفت:
..
فكر كنم توي رزومه اين آقا خيلي سخت بشه آلبومي رو پيدا كرد كه به تنهايي تهيه كرده باشه .
هميني كه اون فقط توي چندين ترانه ي مدرن تاكينگ دستيار تهيه بوده حاكي از اينه كه اون خيلي از افرادي مثه ديتر عقب تره !
البته ناگفته نمونه تهيه و ضبط ترانه هاي كلاني مثل "Win The Race" به حتم دربرگيرنده ي چند ده نفر دست اندر كار هستش كه چنين اثر نابي رو تحول جامعه موسيقي ميدن .
ترانه هاي مدرن تاكينگ روانشناسانه ساخته شده كه اين به تنهايي از عهده ي شخص خاص ديتر خارجه
شايد همين دستياران قوي و بزرگ يكي از دلايلي باشه كه ديتر ديگه كمتر ميتونه ترانه هاي نابي مثل سالهاي پيش بسازه .

Gooool
انصافا دیتر بوهلن آدم بزرگیه و من نخواستم اکسل رو با کارهای دیتر خیلی بسنجم. من این دورو فقط از جهت حجم کار سنجیدم . منظور بیشتر این بوده که این فرد به کار برده شده کم کسی نبوده. تازه هرچه قدر افراد به کار برده شده توی آهنگ ها مدرن تاکینگ بزرگتر باشند بیشتر به سنگینی گروه اضافه می کنه.

هرکس حرفه ای داره و دیتر بوهلن هم اصلا حرفه کاریش تهیه کنندگی و ساخته.

اکسل بیش از 130 آهنگ و گروه رو خودش شخصا تهیه کرده! و حدود 322 کار رو نوشته و ارنج کرده . اینطور نیست که بگیم فقط دستیار بوده، بعضی وقت ها نقش کاری تغییر میکنه تو آهنگ ...

حضور همین دست ها و عقیده متفاوت توی آهنگ گروه بوده که همچین اثرایی به جا مونده..
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Iran 4 Modern Talking

سرباز!
عضو کادر مدیریت
Jun 2, 2009
3,184
3,809
199
کرج
iran4moderntalking.ir
طرفدار
Dieter Bohlen
آلبوم مورد علاقه
1999-Alone
#6
فکر میکنم که اگر میتونست این شخصیت توی آلبوم Strong توماس همکاری داشته باشه میشد از توماس بازم آهنگ های شبیه تر به آهنگ های مدرن تاکینگ شنیده بشه !

از دیدن این عکس نایاب هم محروم نشید :


Axel Breitung​


گروه Silent Circle​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Iran 4 Modern Talking

سرباز!
عضو کادر مدیریت
Jun 2, 2009
3,184
3,809
199
کرج
iran4moderntalking.ir
طرفدار
Dieter Bohlen
آلبوم مورد علاقه
1999-Alone
#7
چند تا عکس نایاب دیگه از Axel Breitung


Axel Breitung در یک مجله آلمانی - مربوط به زمان گروه Silent circle


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه